מספר טיפים פשוטים ואפקטיביים ליכולת שלנו לזכור ולשלוף מזיכרוננו בצורה טובה יותר. 

  1. באופן כללי אנשים שמשתמשים במוחם מגדילים באופן טבעי את יכולתם לחשוב ולהיזכר.השימוש יכול לבוא לידי ביטוי בכל פעילות הדורשת חשיבה ריכוז התמקדות כמו:תשבצים,עבודה מול מחשב,קריאה,ועוד….
  2. הטיפ החשוב ביותר לזכור כל דבר שנרצה הוא פועל יוצא של יכולתנו להפוך כל דבר שאנו רוצים לזכורלמעניין,יוצא דופן, חריג, מלהיב ושונה–כך נצליח לזכור אותו טוב יותר.
  1. איך נזכור האם נעלנו את הדלת?….– כל פעולה שגרתית כזו יכולה להיקלט טוב יותר בזיכרוננו באם נבצע אותה קצת אחרת מהאופן בו אנו נוהגים לבצעה.זאת מאחר והמוח שלנו אוהב גיוונים.

למה הכוונה? בכל פעם לבצע תנועת גוף שונה :עמידה על רגל אחת,התכופפות, עמידה על קצות האצבעות….תוך כדי הכרזה בקול" נעלתי את הדלת" לפחות 3 פעמים,זאת מאחר וכאשר אנו מצהירים על משהו בקול, שימת הלב שלנו מתמקדת בו בצורה מקסימאלית.

את הנעילה לבצע ביד הלא-דומיננטית שלכם(היד שבדרך כלל מפעילים פחות).

  1. איך נזכור איפה שמנו את המפתחות?ננסה לשחזר ולהתמקד תוך כדי התחלה מנקודת המוצא שלנו- הכניסה לבית ונמשיך לאורך המסלול בו עברנו:מהסלון למטבח ומשם לחדר עבודה…כך נעבור את כל המסלול עד שנמצא את "האבידה"…על מנת למנוע חיפוש מומלץ לדאוג למקומות קבועים מראש למפתחות, לחשבונות,וכול' מאחר והמוח אוהב סדר וארגון.
  2. זיכרון לשמות– פעמים רבות אנו נתקלים בתופעה ששמו של אדם שפגשנו "עומד

על קצה הלשון" ואנו ממש קרובים -אך לא מצליחים לשלוף אותו! מה עושים?
ראשית סומכים על זיכרוננו שיפעל ויעזור לנו למצוא, שנית לא נכנסים ללחץ ועוברים לעשות או לחשוב על נושא אחר לא קשור כלל לשם אותו לא הצלחנו לשלוף.על ידי פעולה זו אנו מסיטים את המוח מהחסימה הזמנית, משתחררים מהמתח וכך מגיעה גם התשובה.

אפשר לנסות לשלב תרגיל של יד ורגל נגדית הנפגשות במרכז, להחליף לסירוגין: פעם רגל ימין ויד שמאל ופעם רגל שמאל ויד ימין. מומלץ לבצע בין 10 ל-15 תנועות כאלו ברצף.

ההבנה שהאינפורמציה קיימת אך לא נגישה באותו רגע יכולה לעזור לנו לסמוך על מוחנו שישלוף את המידע בסופו של דבר,לעתים לאחר כשעה שעתיים ולעיתים ביום למחרת… !! 

נסו ותיהנו! בהצלחה!